Politruker sätter rubrikerna på SvD?

I SvD skriver en handläggare på försäkringskassan en debattartikel angående det uppmärksammade fallet med överläkaren, ”Lex Jörg”.
I artikeln skriver handläggaren om det batteri av förträffliga åtgärder som väntar de utförsäkrade. (Själv hörde jag ett radioprogram härom dagen där en utförsäkrad kvinna berättade att åtgärderna i hennes fall hade inskränkt sig till tre möten med en handläggare under en tre månaders period, men det är en annan debatt) .
I sak skriver handläggaren dock ”Och andra faktorer än rent medicinska kan inte beaktas, till exempel ålder eller utbildning” – exakt det problem som uppmärksammats i ”Lex-Jörg”-fallet.
Men rubriken på artikeln, som säkerligen satts av SvDs redigerare, är ”Oppositionens bluff”. Dessutom med citat-tecken, trots att ordvalet inte finns i artikeln.
Är det politruker på SvD, som tar över rubriksättningen när valet närmar sig?
PS – vill tipsa om en lysande artikeln om den svenska skolan av Åsa Linderborg i AB.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s